Finke oil



jax logo

Newsletter

   Peste 130 de ani de traditie germana ... Finke Aviaticon

                                                       www.finke-oil.de 

 

1.  Motul                          - din 1853

2.  Mobil                          - din 1866

3.  Divinol                        - din 1867

4.  Valvoline                    - din 1869

5. Finke Aviaticon   - din 1884    

6.  Mol                             - din 1884

7.  Shell                           - din 1886 

8.  Sunoco                       - din 1886

9. Millers oil                    - din 1887

10. Eneos                         - din 1888

11.  Pennzoil                      - din 1889

12.  Akcela Oil / Case       - din 1892

13. Ambra / New Holland  - din 1892

14.  Aral                           - din 1898

15.  Castrol                      - din 1899

16.  Gulf                           - din 1901

17.  Havoline                   - din 1904

18.  BP                             - din 1908

19. Igol                           - din 1908

20.  Texaco                      - din 1912

21. Selenia  (Urania)       - din 1912

22. Oest Lubricants          - din 1915

23. Agip                           - din 1920

24. Yacco                         - din 1921

25. Bardahl                      - din 1922

26. Repsol                       - din 1927

27. Pentosin                    - din 1927

28. Rock oil                     - din 1928

29. Lubrizol U.S.A.           - din 1928

30. Cepsa                       - din 1929

31. Kluber                       - din 1929

32. Total (Elf, Lubrifin)     - din 1930

33. Fuchs                         - din 1931

34. Panolin                      - din 1934

35. Teboil                        - din 1934

36. Addinol                      - din 1936

37. Anderol                      - din 1941

38. Ravenol                      - din 1946

39. Motorex oil                 - din 1947

40. Belco                         - din 1947

41. Liqui Moli                    - din 1949

42. Swag                          - din 1955

43. Wolf Oil                      - din 1955

44. OMV                           - din 1956

45. Champion                   - din 1956

46. Wolver                       - din 1957

47. Rheinol                       - din 1960

48. Pennasol                    - din 1960

49. Comma oil                 - din 1965

50. Master oil                   - din 1972

51. Petronas                     - din 1974

52. Vierol (Vaico)              - din 1977

53. Alco                           - din 1978

54. Cyclon                        - din 1981

55. Vatoil                          - din 1982

56. Ipone oils                    - din 1985

57. Eurolub                       - din 1985

58. Q8                              - din 1986

59. Metabond                    - din 1986

60. Tamoil                         - din 1988

61. Rymax                         - din 1988

62. Eurol                           - din 1989

63. Unil                             - din 1994

64. Mogul                          - din 1994

65. Rowe                           - din 1995

66. Amtecol                       - din 1996

67. Hexol                          - din 1997 

68. JB Oil                          - din 1997 

69. Metalubs oil                - din 1997

70. Starline                      - din 1999

71. Venol oil                      - din 2002

72. Kross oil                      - din 2013

73. Bizol oil                       - din 2013              

 

   PREZENTAREA CELOR MAI  IMPORTANTE CLASE DE PERFORMANTA ALE ULEIURILOR PENTRU MOTOARELE DIESEL ALE AUTOVEHICULELOR 

 clasificari ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile)

 

Uleiuri pentru camioane si utilaje grele

ACEA E1  Ulei pentru motoare cu solicitari reduse (exclus dupa anul 2000)

ACEA E2  Uleiuri pentru motoare cu solicitari normale, fara intervale prelungite de

schimbare ale uleiului, imbunatatite substantial prin aditivare;

ACEA E3  Uleiuri pentru motoare cu solicitari severe, cu intervale prelungite de 

schimbare ale uleiului, in concordanta cu specificatiile constructorului .

Limitarea “lustruirii camasilor”

ACEA E4  Uleiuri pentru motoare cu solicitari foarte severe, cu intervale prelungite 

de schimbare ale uleiului, in concordanta cu specificatiile constructorului, pentru autovehicule care indeplinesc cerintele EURO 2 in ceea ce priveste emisiile poluante. Limitarea severa “lustruirii camasilor” si a emisiilor de funingine.

ACEA E5  Specificatie globala pentru uleiurile de motoare cu solicitari foarte severe 

si intervale prelungite de schimbare ale uleiului, in concordanta cu specificatiile constructorului, pentru autovehicule care indeplinesc noile cerinte EURO 3 in ceea ce priveste emisiile poluante. Conditii severe in testele pe motoare.

 

Uleiuri pentru autoturisme si autovehicule utilitare

ACEA B1  Uleiuri speciale cu nivel redus HTHS*, pentru reducerea consumului de

combustibil , care nu sunt aprobate de toti constructorii.

ACEA B2  Uleiuri pentru motoare cu solicitari normale.

ACEA B3  Uleiuri pentru reducerea consumului de combustible, realizate dupa tehnologii de ultima ora, pentru solicitari foarte severe, pentru care standardele prevad cerinte stranse pentru stabilitatea la forfecare ( ramanerea in clasa de vascozitate) si pierderile prin evaporare.

ACEA B4  Uleiuri de inalta calitate, pentru motoarele diesel, cu injectie directa si

turbocompresoare , care echipeaza autoturismele.

ACEA B5  Uleiuri speciale cu nivel redus HTHS* si proprietati de performanta 

ridicate, in comparative cu ACEA B1. Aceste uleiuri nu sunt aprobate de toti constructorii.

 

HTHS High Temperature High Shear ( temperatura ridicata, forfecare ridicata)

clasificari API (American Petroleum Institute)

API CE  Uleiuri pentru motoare puternic solicitate, cu turbocompresor.

API CF-4  Uleiuri pentru motoare cu performantele clasei CE, continand cantitati 

reduse de aditivi organici cu metale si cerinte ridicate in ceea ce priveste reducerea consumului de ulei si depunerile pe pistoane.

API CG-4  Uleiuri pentru motoare diesel cu turatii ridicate, cu nivel scazut al emulsiilor si cerinte crescute in ceea ce priveste uzura, protectia anticoroziva, stabilitatea la oxidare si reducerea funinginii.

API CH-4  Uleiuri pentru motoare in patru timpi, cu turatii ridicate, care indeplinesc 

cele mai severe cerinte cuprinse in standardele referitoare la emisiile poluante; pot fi folosite in locul celor care indeplinesc cerintele API CD-,CE, CF-4, CG-4.

API CI-4  Uleiuri pentru motoare, de tipul CH-4, dar care pot fi folosite si in cazul

combustibililor cu continut de sulf mai mare de 0,5%.

 

 

PREZENTAREA CELOR MAI IMPORTANTE CLASE DE PERFORMANTA PENTRU ULEIURILE HIDRAULICE

 

ULEIURI HIDRAULICE PE BAZA MINERALA

HLP  DIN 51 524 T.2 Uleiuri minerale aditivate antioxidant si anticoroziv, cu proprietati EP

HVLP  DIN 51 524 T.3 Uleiuri HLP, calitativ superioare, cu indici de vascozitate

ridicati ( IV>150) si caracteristici multifunctionale;

HLP-D  HLP Uleiuri detergente, cu proprietati suplimentare de absortie a apei si mentinere in stare curate a circuitului hidraulic;

HVLP-D / HLP-D  Uleiuri cu indice de vascozitate ridicat ( IV>150), detergente, cu proprietati suplimentare de absortie a apei si mentinere in stare curate a circuitului hidraulic.

 

 

ULEIURI HIDRAULICE CU BIODEGRADABILITATE RAPIDA

HEES VDMA   ( Hydraulic oil Environment Ester Synthetic), fluide cu biodegradabilitate rapida, pe baza de esteri sintetici, cu proprietati de performanta ridicate

HEPG   ( Hydraulic oil Environment Polyglycole), fluide cu biodegradabilitate rapida, pe baza de poliglicoli, pentru utilizari speciale ( nu trebuie amestecate cu alte fluide hidraulice)

HETG   ( Hydraulic oil Environment Triglyceride), fluide cu biodegradabilitate rapida, pe baza de uleiuri vegetale, cu proprietati de performanta reduse limitate)

 

 

PREZENTAREA CELOR MAI IMPORTANTE CLASE DE PERFORMANTA ALE ULEIURILOR PENTRU TRANSMISII

clasificari API (American Petroleum Institute)

API GL-1   Transmisii manuale, transmisii finale , angrenaje melcate,

serviciu usor , viteza de alunecare redusa

API GL-2   Angrenaje melcate, cand uleiurile API GL-1 nu satisfac

cerintele

API GL-3   Transmisii manuale, transmisii finale, cand uleiurile API

GL-1 nu satisfac cerintele

API GL-4   Transmisii manuale cu sincronizatoare, transmisii finale cu angrenaje hipoide si arbori, de mici dimensiuni, pentru nave ( in concordanta cu specificatia constructorului)

API GL-5   Transmisii finale cu angrenaje hipoide si arbori, de mari dimensiuni, pentru nave (transmisii manuale pentru care constructorul recomanda uleiuri API GL-5)

API GL-5   Transmisii finale cu angrenaje hipoide si diferentiale cu autoblocare

 

Va rugam sa tineti seama de urmatoarele clase de performanta elaborate de urmatorii constructori: MERCEDES BENZ, MAN, FORD, VW, VOITH, ZF, RENK, GM, OPEL, VOLVO, ALLISON, CATERPILAR.

 

 

CLASIFICAREA UNSORILOR DUPA CONSISTENTA

clasificari NLGI (National Lubricating Grease Institute)

 Clasa – NLGI            Penetratia la 25˚C, mm/10

Structura    000                        445 to 475                       Fluida

                   00                        400 to 430                       Semifluida

                     0                        355 to 385                        Extrem de moale

                     1                        310 to 340                        Foarte moale

                     2                        165 to 395                        Moale, ductile

                     3                        220 to 250                        Medie

                     4                        175 to 205                        Dura

                     5                        130 to 160                        Foarte dura

                     6                         85 to 115                         Extrem de dur

                     7                         Sub 7

                                              Clasa NLGI conform DIN 51 818

 

Uleiul de motor 

     Uleiul este primul care determina durabilitatea unui motor. Acest ulei contine doua componente de baza: uleiurile de baza si aditivii.
Uleiurile de baza reprezinta partea principala a uleiului ce lubrifiaza partile interne in miscare si pot fi formate din: petrol, materiale sintetizate chimic, o combinatie de materiale sintetice si petroliere.
     Un ulei de baza petrolier este format din diferite procente ale uleiului care formeaza produsul final. In general moleculele petroliere ale stocului de baza sunt lungi legaturi de carbon care pot fi sensibile la lovire si fierb la temperaturi relativ mici. Temperaturile motorului slabesc aceste legaturi moleculare, schimband proprietatile fizice ale uleiului.
Diferenta fata de uleiurile de baza sintetice este ca moleculele sunt mult mai rezistente la lovire.

Aditivii 

   Chimicalele din componenta sistemului aditiv al uleiurilor de motor functioneaza pentru a asigura protectia coroziva, mentinerea vascozitatii si neutralizarea acizilor. Aceste chimicale ofera noilor uleiuri posibilitatea de a se adapta noilor motoare facute la standarde inalte.
Calitatea lor depinde si de industria producatoare de lubrifianti.

Rolul unui ulei de motor 

   Uleiul de motor modern este un produs specializat care indeplineste mai multe functii esentiale si anume:
- sa permita pornirea rapida
- sa lubrifieze componentele motorului si sa previna uzura
- sa reduca frecarea
- sa protejeze de coroziune
- sa pastreze curate partile componente ale motorului; 


     Calitatea uleiului de motor s-a schimbat in ultimii 40 de ani si noile cerinte in materie de lubrifianti in cazul motoarelor noi a determinat o imbunatatire a uleiurilor. Variatiile in ceea ce priveste abilitatea uleiurilor de a raspunde cerintelor de pe piata determina rata de clasificare si gradul de vascozitate pe care acesta il primeste.
Clasificarile de service sunt determinate de Institutul American de Petrol. Gradul de vascozitate este determinat de Society of Automotive Engineers. Aceste doua institutii stabilesc standardele in industria uleiurilor de motor.

                                                             

Viscozitatea – “proprietatea unui fluid de a se opune mişcării relative a particulelor constituente” 

     Vascozitatea, cea mai importanta proprietate a unui ulei se refera la rezistenta la scurgere a uleiului.
Vascozitatea unui ulei variaza in functie de schimbarile de temperatura – mai mica atunci cand este cald sau mai mare cand este frig. Un ulei trebuie sa poata curge la temperaturi mici
pentru a lubrifia partile interne ale motorului.
Trebuie, de asemenea, sa ramana vascos pentru a proteja motorul la temperaturi ridicate.
Cand uleiul este folosit la temperaturi variabile asa cum se intampla in fiecare motor este necesar ca variatia vascozitatii sa fie cat mai mica.
Masurarea schimbarii de vascozitate este data de Indicele de Vascozitate.
       Cu cat indicele este mai mare cu atat vascozitatea se schimba mai putin, ceea ce inseamna o protectie mai buna pentru motor. Indicele nu indica vascozitatea la temperaturi mari sau mici a uleiului. Acest indice reprezinta gradul cu care se schimba vascozitatea
la variatiile de temperatura.Imbunatatirea vascozitatii se realizeaza cu ajutorul aditivilor pentru marirea vascozitatii, polimeri sau compusi polimerici care scad rata la care uleiurile isi schimba vascozitatea in functie de temperatura.Acesti aditivi maresc gama temperaturilor de lucru a uleiurilor de motor si ajuta la fabricarea uleiurilor multigrade.
Indicele de viscozitate ia nastere prin compararea vascozitatii uleiului la
40 gr. C cu cea la 100 gr. C.

Protectia la temperaturi joase

      Uleiurile circula in motor imediat de la pornirea acestuia.
La temperaturi joase uleiul are tendinta sa se solidifice, ceea ce duce la o inrautatire a curgerii prin conducte, pompa de ulei si alte componente,la pornirea motorului existand riscul ruperii peliculei de ulei existenta in piesele motorului.
Lipsa peliculei de ulei la pornirea motorului este principala cauza a uzurii motorului. Punctul de picurare este unindicator al capacitatii uleiului de a curge la temperaturi joase,
respectiv cea mai scazuta temperatura la care uleiul curge.
       Tehnicile moderne de rafinare indeparteaza parafina din titei, ramanand alte componente asemanatoare care sunt solubile la temperaturi peste 0,dar cristalizeaza la temperaturi joase si inrautatesc circulatia uleiului. Pentru a inlatura acest inconvenient se adauga aditivi anticongelanti. Acesti aditivi pastreaza cristalele de parafina in parti microscopice
si impiedica unificarea acestora in structura uleiului, permitand uleiurilor sa opereze la temperaturi cat mai joase, in special pe timp de iarna.
Spre deosebire de uleiurile minerale care necesita acesti aditivi, uleiurile sintetice  necontinand cristale de parafina nu necesita aditivi antidepresanti.

Protectia la uzura

      Deoarece cea mai importanta functie a uleiului este ungerea, respectiv prevenirea frecarii si uzurii, in ulei se adauga aditivi antiuzura.
Acestia protejeaza motoarele aderand la suprafetele metalice in miscare si formand pelicule de ulei protectoare intre partile aflate in miscare, mai ales la pornirea motorului.
Pelicula de ulei aflata intre partile in miscare ale motorului nu elimina complet contactul metal-metal, dar minimalizeaza efectele negative ale acestui contact.

Oxidarea

     Deoarece temperaturile excesive duc la arderea uleiurilor al carui rezultat este subtierea acestuia, in uleiuri se adauga aditivi inhibitori ai oxidarii(antioxidanti), care limiteaza efectul acestora.Oxidarea uleiurilor are ca efect producerea de acizi, gaze, calamina in camera de ardere, gazele rezultate in combinatie cu apa duc la corodarea motorului.

TBN

     Capacitatea unui ulei de a neutraliza acizii este exprimata de Total Base Number. Cu cat numarul este mai mare inseamna ca uleiul poate neutraliza o cantitate mai mare de acid.
Un Total Base Number mare este important pentru marirea intervalului de schimb
a uleiului deoarece neutralizeaza mai multi acizi pentruo perioada de timp mai mare, TBN la uleiurile uzuale fiind intre 8-12.

Detergenti

     In acelasi mod in care unii aditivi sunt folositi pentru a preveni coroziunea alte substante sunt adaugate in motor pentru a preveni formarea depunerilor de substante solide rezultate in urma procesului de ardere a combustibilului.
Detergentii sunt adaugati uleiului de motor deoarece procesul de ardere duce la nasterea unor depuneri de calamina pe pistoane, segmenti, supape si cilindri, aceste depuneri micsorind transferul de caldura, circulatia uleiului si performantele motorului.
Prin adaugarea detergentilor depunerile sunt inlaturate. 

Dispersanti

     In timp ce detergentii minimalizeaza cantitatea de produse secundare rezultate in urma arderii combustibilului, aditivii dipersanti formeaza o suspensie impiedicand crearea de depuneri. Pastreaza uleiul de motor curat, aceste particule in suspensie fiind indepartate cu ajutorul filtrului de ulei.

Antispumanti

    Adaugarea unei cantitati foarte mici de ulei silicon in uleiuri impiedica formarea de spuma. Este importanta minimalizarea formarii spumei care este formata din bule foarte mici de aer
ce odata ajunse in partile in miscare se sparg si duc la contactul metal-metal, ceea ce duce la marirea uzurii. Aditivii antispumanti impiedica formarea de bule de aer care se sparg imediat nemaiavand acces in piesele aflate in miscare.

Aditivi pentru protejarea garniturilor

     Toate uleiurile de motor trebuie sa fie compatibile cu diferitele tipuri de garnituri si semeringuri folosite in motoare. Garniturile, semeringurile aflate in contact cu uleiul nu trebuie sa se stranga, crape sau dizolve, contactul acestora cu uleiul ar trebui sa duca la o umflare a lor, determinand o mai buna etansare.

Dispersantii de caldura

    O alta functie a uleiului este sa raceasca motorul. Sistemul de racire a motorului este responsabil de aproximativ 60% din procesul de racire.
Antigelul sau lichidul de racire racesc numai partea superioara a motorului, chiuloasa, cilindrii sau supapele. Celelalte 40 % sunt racite de ulei.
Uleiul este directionat spre suprafetele fierbinti si preiau excesul de caldura. Incalzirea motorului este creata in camera de ardere si datorita frecarii dintre piesele aflate in miscare. Uleiul preia caldura din partile superioare ale motorului, pe care o disipeaza prin intermediul baii de ulei. Ungerea unui motor necesita o cantitate mica de ulei in comparatie cu cantitatea necesara sa asigure o racire corespunzatoare a componentelor acestuia. Pompa de ulei circula constant uleiul intre partile unui motor.

Clasificarea uleiurilor

     Uleiurile sunt clasificate in doua sisteme. Un sistem determina vascozitatea uleiului (SAE) si celalalt determina nivelul lui de performanta (ce ulei trebuie folosit pentru fiecare tip de motor). 

Gradele SAE

     Gradul de vascozitate SAE este un sistem bazat pe masurarea vascozitatii, acest lucru fiind facut in urma unor teste. Sistemul mentionat a stabilit 11 clasificari in functie de vascozitatea uleiurilor de motor:
SAE 0W,SAE 5W,SAE 10W, SAE 15W, SAE 20W,SAE 30,SAE 40, SAE 50 si SAE 60.
“W” indica gradul adecvat de folosire in conditii de temperatura scazuta.
Cu cat numarul este mai mic, cu atat este mai mica si temperatura la care uleiul poate fi folosit pentru protectie sigura. SAE 20 si SAE 20 W sunt doua clasificari diferite.
       Uleiurile monograd asigura a protectie limitata si tocmai de aceea au un numar redus de intrebuintari. Un ulei SAE 20 ajunge la cerintele de vascozitate ale uleiului SAE 20W si vice versa. Cele care fac acest lucru sunt clasificate SAE 20W-20.Aceasta abilitate multigrad mareste numarul de intrebuintari ale unui ulei pentru ca intruneste cerintele a doua sau mai multe clasificari.
       Exemple de uleiuri cu multi vascozitate sunt:
SAE 5W-30, SAE 10W-30, SAE 15W-40 si SAE 20W-50.
Numarul cu W desemneaza proprietatile uleiului la temperaturi scazute.
Celelalte numere caracterizeaza proprietatile la temperaturi ridicate.

 Clasa A.P.I.

     Institutul American de Petrol a realizat un sistem de clasificare pentru a identifica uleiurile capabile sa intruneaca cerintele mai multor tipuri de motoare. Sistemul API are doua categorii generale: seria S si seria C. Clasificarea S vizeaza proprietatile uleiurilor pentru motoarele alimentate cu gazolina sau propan. Daca un ulei trece de o serie de teste pe motoare specifice, atunci poate fi clasificat API. Clasificarea creste in ordine alfabetica asa cum creste nivelul de performanta al lubrifiantilor. Fiecare clasificare noua le inlocuieste pe cele anterioare. Uleiul SL poate fi folosit pentru orice tip de motor, mai putin cele pe care producatorul scrie „ulei fara detergent”.
SA si SB sunt uleiuri fara detergent nerecomandate fara o specificatie
in acest sens. Avertismentele de pe motoarele fabricate intre
1980 si 1989 cer uleiuri SF, in timp ce acelea fabricate intre 1990 si 1993 solicita uleiuri SG. Incepand din 1996 sunt specificate uleiurile API SJ,iar cele fabricate din 1994 pana in 1997 specifica uleiuri API SH. Din anul 2001 s-a introdus uleiul SL. Acesta are rolul de a reduce consumul de combustibil si emisiile rezultate.
      Clasificarile de tip serie C sunt pentru motoare diesel.
Acestea sunt: CA, CB, CC, CD, CD-II, CE, CF, CF-II, CF-4, CG-4, CH-4 si CI-4.
Spre deosebire de clasificarea S, clasificarile C nu se substituie una alteia. Clasificarile CF, CF-2, CH-4 si CI-4 sunt specifice pentru diferite aplicatii. 

Contaminarea uleiului de motor

     Dupa o perioada de folosire, uleiurile de motor se uzeaza. Acest lucru este determinat de doua motive: acumularea de contaminanti si acumularile chimice in ulei.Acesti factori cauzeaza deteriorarea uleiului si ii slabesc acestuia capacitatea de lubrifiere si de racire a componentelor motorului.

Abrazivi

     Praf si mizerie - Sistemele de ventilatie ale motoarelor permit, din pacate, infiltrarea prafului si a mizeriei in motor. Acelasi lucru se intampla si cu aerul nefiltrat. Totusi, metinerea adecvata a motorului si a componentelor sale micsoreaza cantitatea de contaminanti care patrund in sistemul de lubrifiere si maresc rezistenta motorului in timp.

     Particule de metal - Rularea normala a componentelor motorului produce mici particule de metal care sunt preluate si circulate de ulei. Particulele de praf si mizerie cresc rata de uzura si produc particule mari de metal, care sunt abrazive. Si acestea sunt puse in circulatie in motor prin intermediul uleiului. Filtrele de ulei tin aceste particule la o valoare minima,
dar nu le pot elimina in intregime.

Produsele de combustie

     Apa - Combustia produce vapori. Cand temperatura motorului este crescuta, cea mai mare parte a apei ramane sub forma de vapori. Cand temperatura motorului este insa mica vaporii de apa fac condens pe peretii cilindrului si acest lichid este preluat in recipientul de ulei, unde se produce coroziunea.

    Acizii - Procesul de combustie produce gaze acide, care, la fel ca vaporii de apa fac condens pe peretii cilindrului la temperaturi mici ale motorului si ajung, de asemenea, in recipientul de ulei. Aici se combina cu apa si se produce coroziunea.

    Micsorarea vascozitatii - Cand motorul este pornit sau ruleaza in conditii anormale, combustibilul nears formeaza depozite pe peretii cilindrului, iar acest lucru determina reducerea vascozitatii uleiului. 

Uzura motorului

    Expertii sunt de parere ca principala cauza a uzurii motoarelor este praful. Particulele de praf sunt atat de mici, iar motorul atat de complicat incat este greu de inteles cum poate praful sa cauzeze atatea probleme.Raspunsul se gaseste in faptul ca particulele de praf sunt foarte abrazive. Modul in care pot fi diminuate efectele prafului asupra motorului este filtrarea. Acest proces tine praful departe de sistemul de circulatie al uleiului.
     Pentru ca un filtru sa fie intr-adevar eficient el trebuie sa poata retine contaminanti de toate felurile si de toate marimile.

Filtrarea aerului

    Filtrul de aer este primul care protejeaza motorul de reziduri. Pentru a fi
eficient, filtrul de aer trebuie sa filtreze particulele periculoase, fara a obstructiona fluxul de aer care sustine motorul.

Filtrarea uleiului

     Filtrele de ulei se instaleaza pe linia de circulatie a uleiului si astfel fluxul de ulei trece prin filtru. Un asemenea filtru de ulei trebuie sa fie capabil sa capteze contaminantii fara a obstructiona fluxul de ulei in motor. 

 


AcasaAcasa

jax logo


Copyright 2006-2009 Finkeoil srl. Toate drepturile rezervate.

Designed by GREENSOFT Computers